PODSTAWOWE POJĘCIA


Tao, Wiz, War – Taoist, Wizard, Warrior to skróty nazw klas postaci
DC – DamageClass, atrybut ofensywny Wara
MN/MC – MagicNature/MagicClass, atrybut ofensywny Wiza
MS/SC – MagicSoul/SoulClass, atrybut ofensywny Tao
M-all – atrybut ofensywny, połączenie MN i MS
AC - ArmorClass, atrybut defensywny, odporność na obrażenia fizyczne
MR - MagicResist, atrybut defensywny, odporność na obrażenia magiczne
Sub/Subboss/MiniBoss – generał danej lokacji, który ustępuje sile tylko Bossowi
Boss – król danej lokacji, zwykle występuje na jej samym końcu. Jest to najsilniejszy mob, którego spotkasz w danym miejscu.
KR/KingRoom – Mapa na której znajduje się Boss danej lokacji
Maze/Labirynt - grupa map, poprzedzająca KR (nie na każdym bossie, zwykle w postaci jakiegoś labiryntu/zagadki)
Resp/Respawn/Spawn – odrodzenie się moba/mobów na danej lokacji
Moby – zwykłe stwory, potwory, określenie wielu stworzeń na lokacji
NPC - Non Player Character, czyli zaprogramowana postać (questy, store, komis, kowal itd.)
Drop - możliwe do pozyskania przedmioty i skarby po zabiciu danego moba
Itemy – przedmioty, które można nosić
Poty/Potiony – Mikstury uzupełniające HP(zdrowie), czy też MP(manę) gracza
Skill – umiejętność specyficzna dla danej klasy. Skilli uczymy się z książek. Książki można kupić u NPC z książkami, w komisie lub wydropić z mobów.
Tal/Talik/Talizman - Określenie talizmanów używanych przez Tao lub też specjalnych talizmanów do szybszego zdobywania doświadczenia
Truta/PSN – Trucizna używana przez Tao
HP - health points - punkty życia
MP - mana points- punkty many (wykorzystywana do używania czarów)
FP- fame points/punkty sławy- by je zdobyć, trzeba zabić bossa
Bag - plecak/ inwentarz
GLM- GuildLeaderMaster- władca gildii, szef
GM- GameMaster- władca gry
Att/E.(ATT) - Pokazuje z czego będziemy uderzać bronią oraz podnosi obrażenia danego żywiołu przeciwko stworom podanym na dany żywioł
Adv/E(ADV) - Pokazuje jaka mamy odporność na dany żywioł.
Dis/E(DIS) - Pokazuje jaką mamy słabość/podatność na dany żywioł.
Lvl – poziom
BWeight- pojemność plecaka
WWeight- udźwig odpowiadający za zbroję, hełm i biżuterię
HCWeight- udźwig odpowiadający za to, co trzymamy w dłoni(broń, talizman, pochodnia, róża)
Com/Comfort- wartość odpowiadająca za regen życia i many
Regen- samoczynny wzrost hp i mp
Acc/Accuracy - wartość, odpowiadająca za celność postaci (dot. ataków fizycznych), redukowana przez agility postaci atakowanej
Agi/agility – wartość określająca szansę na całkowite uniknięcie ataku, redukowana przez accuracy atakującego
Vel/Velo/Velocity- wartość, która odpowiada za szybkość wyprowadzanych ataków fizycznych
Dur/Durability – wytrzymałość danego przedmiotu
Str/Strength – statystyka broni określająca szybkość jej zużywania, im większy Str, tym wolniej spada wytrzymałość
Luck- statystyka określająca szansę na uderzenie górną wartością ofensywnej statystyki
SoulFuryItem - Item o zmniejszonej szansie wydropu z postaci podczas jej śmierci
RareItem- Item bardzo rzadki, często lepszy od zwykłego, nie posiada ograniczenia levelowego, ma mniejszą szansę wydropu z postaci podczas jej śmierci
K – popularne określenie 1 tysiąca złota, podstawowej waluty w grze lub skrót od OK
GB – GoldBar - popularne określenie 1 miliona złota, podstawowej waluty w grze
Int/Integral – specjalna waluta dostępna za dotację lub rzadko z dropu
RT/RandomTeleport – specjalny zwój losowo teleportujący w obrębie danej lokacji
DE/DungeonEscape - specjalny zwój losowo teleportujący poza daną lokację
TT/TownTeleport – specjalny zwój teleportu, który teleportuje bezpośrednio do miasta, nawet z trudno dostępnych miejsc
HT/HomeTeleport – specjalny teleport dla posiadaczy Sabuk lub TaoSung, który teleportuje do miasta