REGULAMIN FORUM


§1. Nick na forum.


1. Login/nick nie może być obraźliwy, wulgarny lub zawierać w sobie określenie ogólnie uznawane za nieprzyzwoite.
2. Login/nick nie może zawierać adresów stron internetowych.
3. Jeśli zarejestrowałeś login/nick, który łamie powyższe zalecenia, zgłoś się do Administratora forum, aby ten go zmienił. Niezrobienie tego, może skutkować w szczególnym przypadku usunięciem Twojego konta.


§2. Zakładanie nowego tematu.


1. Przed założeniem nowego tematu na forum, używaj opcji 'szukaj', gdyż podobny temat, a w nim odpowiedzi na Twoje pytanie mogą już występować.
2. Zakładaj temat w odpowiednim dziale.
3. Nie zakładaj tematu o nazwie 'Pomocy', 'Ważne' itp. W nazwie tematu staraj się umieścić szczątkowe informacje czego ma dotyczyć, np. "Bug czegoś", "Jak używać..."


§3. Tematy zabronione.


1. Zabronione jest zakładanie tematów związanych ze sprzedażą, wymianą lub odstąpieniem konta (ogólnie account sharing) zarówno za przedmioty i/lub kasę w Mirze, jak i za prawdziwe pieniądze.
2. Tematy w których autor wystawia na sprzedaż za prawdziwe pieniądze przedmioty i/lub kasę z Mira.


§4. Treści i postępowania zabronione.


1. Używanie wulgaryzmów, obrażanie innych użytkowników.
2. Pisanie kilku postów pod rząd. Pisz w sposób przemyślany.
3. Staraj się sprawdzać pisownię nim zaakceptujesz posta; zalecamy przeglądarki Opera, Mozilla Firefox, które mają wbudowany słownik.
4. Podszywanie się pod obsługę forum i GameMasterów.
5. Pisanie tzw. pokemonem oraz stosowanie bezsensownych kombinacji liter itp.; staramy się pisać po polsku.
6. Wstawianie zdjęć bezpośrednio na forum; proponowana metoda, to dawanie do nich linków.
7. W postach, podpisach itp. zabronione jest wstawianie treści reklamowych, które nie dotyczą naszego serwera.
8. Dodawania linków prowadzących do stron o treściach zachęcających do przemocy, pornograficznych, niecenzuralnych jak i materiałów łamiących prawo.


§5. Inne zasady.


1. Za porządek na forum razem z Administratorami odpowiadają Moderatorzy - oni decydują, które posty łamią regulamin i jakie podjąć kroki w celu poprawy sytuacji. Ich decyzje są ostateczne.
2. Posty łamiące regulamin będą usuwane - w szczególnych przypadkach poprawiane.
3. Za łamanie regulaminu forum grozi otrzymanie ostrzeżenia, co może spowodować ograniczenie lub całkowitą blokadę dostępu do forum.
4. Zakaz umieszczania linków do stron serwerów konkurencyjnych, oraz do programów ingerujących w grę.
5. Rozmiar sygnaturki nie może przekraczać wymiarów 650x115.
6. Obsłudze forum należy się szacunek, toteż wszelkie nadużycia będą karane.
7. Zabrania się jakiejkolwiek modyfikacji tekstu napisanego przez Administrację w poście danego użytkownika.
8. Zabrania się forumowiczom używania koloru "żółtego" i "czerwonego" pod groźbą warna, a nawet bana, gdyż zarezerwowane są one dla obsługi.
9. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu w części jak i w całości, bez pisemnego powiadomienia.


Architektura słowa pisanego.


Nie stosowanie się do zasad pisowni języka polskiego (mam tu na myśli ekstremalny post - zakalec, w którym autor np. zbojkotował wszelkie znaki interpunkcyjne) będzie skutkowało wycięciem posta i odesłaniem go do autora celem poprawy z jednoczesnym umieszczeniem w miejscu "zakalca" adnotacji: "Post odesłany do autora. Wymagana korekta". Oczywiście istnieje ryzyko, że autor posta na to nie przystanie. Wówczas może zaistnieć sytuacja, w której zostanie zachwiany sens nie tylko ewentualnych odpowiedzi na ów post, ale także samego wątku. A zatem rada: Unikasz lenistwa, unikasz niezrozumienia. Chcę zaznaczyć z całą stanowczością, że bycie "certyfikowanym dysortografikiem" nie daje nieusankcjonowanej swobody wypowiedzi na tym forum. Gwoli jasności. Poprawiony post należy odesłać do OrtGuardiana.

Kultura wypowiedzi.


Wypowiedzi, w których autor odnosi się w sposób niestosowny do innych użytkowników forum, bez względu na to czy robi to w sposób bezpośredni czy też używając półsłówek, aluzji lub skrótów myślowych, musi się liczyć z arbitralną reakcją Administracji. Jeżeli już musicie napisać coś niestosownego, teksty nacechowane antypatyzmem, przekazujcie sobie za pośrednictwem PW unikając kanału ogólnie dostępnego.

Offtop.


Z dniem dzisiejszym samowola w dziale "Offtop" przestaje obowiązywać. Fakt faktem że dział ten dawał możliwości pisania nie zawsze sensownie i na temat, jednak dla części forumowiczów stał się poligonem doświadczalnym dla mojej tolerancji. Kaganiec, jakim jest dyrektywa skupiająca w sobie reguły postępowania na forum, nie istniał. Stąd idea żeby to zmienić. Dlatego proszę o baczniejsze zwracanie uwagi na to co napiszesz (jeżeli rozprawiają o danej problematyce, to trzymaj się tego i nie staraj za wszelką cenę przemycać w swoich opiniach wyimaginowanych treści) bo może się okazać że Twoja myśl będzie nie na temat, bądź zaklasyfikowana jako pospolite "nabicie posta". W obydwu przypadkach trzeba się liczyć ze stosowną reakcją możnych tego serwera.

Odpowiedzi nie na temat.


Praktyka, która ma tyle ile istnieje to forum. Dlatego, biorąc pod uwagę Wasze uwielbienie do niej, postanowiłem wprowadzić pewne regulacje. Mam świadomość tego, że sytuacje jakie się czasami wytwarzają determinują do tego, aby zająć określone stanowisko nie zawsze zgodne z nakazami. Mając powyższe na uwadze, posty (nie wszystkie) które zawierają w sobie odpowiedź na post użytkownika X jednocześnie nie trzymające się tematu będą usuwane z jednym zastrzeżeniem. Treść usuniętego posta będzie umieszczana bezpośrednio pod tekstem autora do którego była kierowana. W pozostałych przypadkach, procedura przewidziana dla takiego zachowania nie ulega zmianie.